11 Ιαν 2008

Ταξιδεύω το εγώ μου...

εγωισμός ο [eγoizmós] O17 : 1. η υπέρμετρη και αποκλειστική αγάπη του ατόμου για τον εαυτό του, η οποία οδηγεί σε μια στάση αδιαφορίας για τους άλλους και περιφρόνησης του κοινωνικού συμφέροντος· (πρβ. εγωπάθεια, εγωκεντρισμός, εγωλατρία). ANT αλτρουισμός, φιλαλληλία: Tυφλός ~. || O ~ του δεν τον αφήνει να δει το λάθος του, η αλαζονεία του. 2. προσωπική φιλοτιμία, υπερηφάνεια· αξιοπρέπεια: Πληγώνω / θίγω τον εγωισμό κάποιου. Θίχτηκε ο ~ του. 3. (φιλοσ., παλαιότ.) σολιψισμός. || (ψυχ.) η φυσική αγάπη του ατόμου προς τον εαυτό του. [λόγ. < γαλλ. égoïsme < λατ. ego `εγώ΄ -isme = -ισμός]

Έτσι λέει ένα online λεξικό της Ελληνικής γλώσσας...
Τι είναι τελικά ο εγωισμός; Αυτό που περιγράφουν τα λεξικά ή κάτι άλλο; Και ποιος είναι ο πραγματικός εγωιστής; Αυτός που θέλει τα πάντα γι' αυτόν έτσι απλά ή αυτός που θέλει να ικανοποιεί τη φυσική ―όπως λέει και το λεξικό άλλωστε― αγάπη του προς τον εαυτό του; Κι αν είναι φυσικό αυτό γιατί οι εγωιστές συνηθίζεται να αποκαλούνται «κακοί άνθρωποι»;

Έχω πολλές απορίες και θα προσπαθήσω να το φιλοσοφήσω πάλι το πράγμα... Θα δώσω μια κατάσταση σαν παράδειγμα για να έχουν μια κάποια βάση οι σκέψεις μου...

Δύο άνθρωποι, ζευγάρι, εγωιστές και οι δύο αφού όλοι είμαστε, λίγο έως πολύ. Ποιος είναι πιο εγωιστής; Αυτός που θέλει το σύντροφό του με αποκλειστικότητα (βλ. «είσαι μόνος δικός μου») ή ο άλλος που θέλει να δοκιμάζει «κι άλλα φρούτα του δάσους», άρα να ικανοποιεί μόνο τον εαυτό του αδιαφορώντας για τους άλλους;
Η κτητικότητα των ανθρώπων δεν είναι ένδειξη εγωισμού; Έχει σημασία τελικά ποιος είναι περισσότερο εγωιστής; Αφού όλοι για τον εαυτό τους γεννήθηκαν, με αυτόν μεγάλωσαν, αυτόν έμαθαν, αυτόν ψάχνουν συνεχώς, αυτόν πουλάνε, αυτόν φορτώνονται, με αυτόν κοιμούνται και ξυπνούν, μόνο με αυτόν πεθαίνουν...

Νομίζω πως ήρθε η στιγμή να πάψουμε να κατηγορούμε τους άλλους ως εγωιστές και να δούμε λίγο μέσα μας. Όταν καταλάβουμε πως όλοι με την ίδια καμπούρα προχωράμε στην έρημο σαν άλλες καμήλες, τότε ίσως αρχίσουμε να δικαιολογούμε τους άλλους για τις πράξεις τους και γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Γιατί οι καλύτεροι άνθρωποι δεν είναι λιγότερο εγωιστές, απλά είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι...

Τι λέτε;


boomp3.com

ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ

Στίχοι-Μουσική: Κίτρινα Ποδήλατα
Εκτέλεση:
Κίτρινα Ποδήλατα

Θα περάσω τα χρόνια κολλημένος εδώ
Με μπογιά σ' έναν τοίχο θα φωνάζω «μπορώ»
Θα κρατώ σαν ανάσα κλειδωμένη βαθιά
Μια ζωή που κοιμάται και βαρέθηκα πια
Εγώ μαζί με το «εγώ» μου στο φιλί της ζωής
Φοιτητής μιας ζωής στην αλήθεια μου
Εγώ ταξιδεύω το «εγώ» μου, πηδώ στο κενό μου
Μη φεύγεις ζωή μου, κρυφή μου πληγή
Ταξιδεύω το «εγώ» μου στο φιλί της ζωής
Φοιτητής μιας στιγμής στην αλήθεια μου
Εγώ ταξιδεύω το εγώ μου, βουτιά στο κενό μου
Μισή μου ζωή τεχνητή αναπνοή
Κι όταν όλα τελειώσουν θα κλαίει εμπρός μου μια αρχή
Μες το γκρίζο θα ψάχνει το λευκό της «γιατί»
Γιατί μένω ακόμα... Τι είναι αυτά που ζητώ...
Σκεπασμένος με χιόνια στο κλουβί μου πετώ

1 σχόλιο:

Melian είπε...

Antonia θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Ο εγωισμός ως λέξη δεν είναι ούτε αρνητική ούτε θετική, απλά νομίζω ότι περιγράφει μια κατάσταση, μια ιδιότητα καλύτερα της ανθρώπινης φύσης. Αν το παραδεχτούμε και προσπαθήσουμε να πορευτούμε με αυτό, κοιτάζοντας καλύτερα μέσα μας παρά τους άλλους ίσως να βελτιώσουμε περισσότερο τις προσωπικές μας σχέσεις. Άλλωστε αυτό το "εγώ" είναι και η μόνη σταθερά που έχουμε, ας προσπαθήσουμε να το δεχτούμε κ να το βελτιώσουμε. :)